FAQ STORMjET – Via Color pomoc problemy z ploterem

problemy z ploterem? kliknij i dowiedz się więcej!

 

Kontakt ze wsparciem Via Color

problemy z ploterem Pomoc

Zgadnienia ogólne

via color pomoc

Problemy z ploterem? Dowiedz się więcej na czym polega Via Color Pomoc, rozpoznaj możliwości produktów STORMjET, skorzystaj z instrukcji, pobierz najnowsze sterowniki,profile kolorystyczne oraz video poradniki dostępne w pomocy online.  Uzyskaj wsparcie, profesjonalną poradę lub serwis, rozwiązyjemy problemy z ploterem. Proszę – postępuj zgodnie z instrukcją na stronie. Uzyskaj odpowiedź na problemy z ploterem.

Co to jest program TeamViewer, czy musze go mieć?
Problemy z ploterem

Jest to program umożliwiający zdalne podłączenie do Twojego komputera i plotera w celach diagnostycznych w ramach wsparcia online. Oprogramowanie jest w pełni bezpieczne bez obawy możesz je pobrać i zainstalować, jest to niezbędne narzędzie które pomoże rozwiązać problemy z ploterem i z pewnością się przyda.
pobierz i zainstaluj.

Czy komputer do druku na ploterze może służyć również do innych prac?

Zdecydowanie odradza się instalowania innych programów na procesorze RIP. Bardzo często doprowadza to do zaburzeń pracy   systemu operacyjnego Windows i wywołuje problemy z ploterem, co przekłada się jednoznacznie na jakość pracy oraz stabilność systemu. Komputer powinien być pod stałym nadzorem informatyka, powinien posiadać backup w celu odzyskania danych.

Na rynku są również dostępne inne programy do obsługi plotera, czy Photoprint jest wystarczający?

Tak,  RIP PHOTOPRINT 11 jest nowoczesnym, szybkim i stabilnym oprogramowaniem. Posiada wszystkie niezbędne funkcje umożliwiające profesjonalną pracę z ploterami STORMjET, generuje wspaniałe wydruki jak również umożliwia pełny dostęp do funkcji kalibracji kolorystycznej.

Czy przeglądy okresowe są konieczne?
Problemy z ploterem

Tak, ploter to urządzenie, które wymaga regularnych konserwacji wykonywanych przez przeszkolony serwis, zaniechanie tych czynności może spowodować drastyczny spadek jakości lub doprowadzić do uszkodzenia maszyny i jej podzespołów.

Jakie stosować media, czy są jakieś wymagania?

Ploter drukuje na standardowych mediach ogólnodostępnych i przystosowanych do druku wielkoformatowego. Nie mniej jednak najlepiej jest dobierać media wyższej jakości, gwarantujące prawidłowe odwzorowanie kolorów oraz stabilną pracę plotera.

W razie awarii czy muszę długo czekać na serwis?

Serwis Via Color podejmuje natychmiastowe działania w sytuacji zgłoszenia problemu przez użytkownika. Rozwiązanie trudności odbywa się w czasie krótszym niż 2h. Posiadamy wszystkie części zamienne na magazynie co gwarantuje natychmiastową reakcję i usunięcie niedogodności.

Co oznacza serwis online?

Jest to zdalne diagnozowanie problemu i natychmiastowe jego rozwiązanie. Komputer podłączony do internetu przekazuje nam wszystkie niezbędne dane systemowe oraz kody błędów. Na tej podstawie dokonujemy zdalnej naprawy, konfiguracji lub przeszkolenia użytkownika.

Czy mogę dolać do plotera inny atrament?
Problemy z ploterem

Nie, ploter STORMjET jest zaprojektowany do używania farb o specjalnych parametrach i określonej charakterystyce. Używanie innych atramentów może spowodować nieodwracalne uszkodzenie układu druku plotera, jak również może niekorzystnie wpłynąć na otoczenie – tanie atramenty zwykle pochodzą z importu i posiadają niezweryfikowany skład chemiczny. cd problemy z ploterem.

 Mój ploter posiada głowice EPSON DX5, czy mogę zastosować głowice DX7?

Tak, ploter STORMjET posiada taką możliwość. Jest to drukarka bisystemowa umożliwiająca pracę na dwóch rodzajach głowic. Niestety, chociaż głowice EPSON DX7 są tańsze to ich żywotność jest znacznie krótsza od DX5. Ponadto wymagają stosowania specjalnych atramentów o dużo wyższych parametrach

Czy to prawda, że głowice EPSON DX5 są lepsze od DX7?

Tak, technologia EPSON DX5 jest sprawdzona i okazała się bardzo trwała plotery drukują nawet trzy razy dłużej niż podaje producent głowicy. Niestety, głowice DX7 nowej generacji wymagają specjalnych atramentów w nano technologii, które są znacznie droższe, ponadto żywotność głowic DX7 jest znacznie ograniczona w porównaniu z DX5.

W jakich warunkach powinien pracować ploter?

Zarówno ploter jak i komputer powinny być eksploatowane w pomieszczeniach zamkniętych, w zakresie temperatur 18C – 24C oraz wilgotności powietrza minimum 40%.  Użytkowanie plotera w innych warunkach jest odpowiedzialne za wiele negatywnych skutków, między innymi: przysychanie głowic, nieprawidłowa kolorystyka, uszkodzenia układów sterowania i wiele innych. Dlatego należy przestrzegać zaleceń producenta.

 Czy instalacja elektryczna może mieć wpływ na pracę plotera?

Zdecydowanie tak, instalacja elektryczna powinna spełniać wszystkie normy i być wykonana zgodnie z przepisami i dyrektywami. Ponadto zestaw drukujący powinien być podłączony przez zasilacz UPS lub inny filtr antyprzepięciowy. Nieprawidłowości w sieci elektrycznej są najczęstszą przyczyną uszkodzeń urządzeń lub zaburzeń pracy. Kolejnym ważnym aspektem jest zabezpieczenie antyburzowe, niestety najlepszą ochroną jest całkowite odłączenie urządzeń od sieci.

Czy głowica to część czy materiał eksploatacyjny?
Problemy z ploterem

Głowica należy do materiałów eksploatacyjnych co oznacza że jest to element naturalnie zużywający się w miarę upływu czasu i intensywności użytkowania. cd problemy z ploterem

Czy to prawda, że głowice są bardzo delikatne i z łatwością się zapychają?

Głowica jest wysoko zaawansowanym technologicznie produktem, nieprawidłowe lub  nieumiejętne użytkowanie plotera z łatwością może doprowadzić do zaschnięcia lub zapchania głowicy co znacznie obniży jakość wydruków lub zupełnie uniemożliwi pracę plotera.

Jakie są najczęstsze przyczyny zapchania lub zaschnięcia głowic?

Niestety największy wpływ na trwałość głowic ma użytkownik plotera. Poniżej najczęściej popełniane błędy operatora: brak codziennej konserwacji, zaniechanie płukania stacji płynem czyszczącym, złe warunki pracy, zbyt niska lub wysoka temperatura, zbyt niska wilgotność, pozostawienie drukującego plotera bez nadzoru – w przypadku zacięcia lub uniesienia mediów głowica szoruje po powierzchni materiału powodując nieodwracalne uszkodzenia, stosowanie niskiej jakości atramentów, brak przeglądów, zaniechanie wymiany filtrów, stacji czyszczącej i pomp, pozostawienie plotera na kilka tygodni bez uruchamiania, kurz i inne zabrudzenia osiadające na powierzchni głowicy.

Podobno głowice można regenerować?

Tak to prawda, niestety nie wszystkie rodzaje nadają się do udrażniania między innymi głowice EPSON są zbyt delikatne, w następstwie płukania lub czyszczenia następuje nieodwracalne uszkodzenie elementów piezo, co skutkuje całkowitym wyeliminowaniem głowicy.  Ponadto stosowanie regenerowanych głowic może doprowadzić do zwarcia i uszkodzenia płyty elektronicznej plotera.

Brak odpowiedzi na moje pytanie – co robić? 

Zachęcamy do szybkiego kontaktu z naszym działem obsługi klienta. Nie trać czasu, skorzystaj z naszego narzędzia do bezpośredniego kontaktu.
Uruchom czat z konsultantem >

Dziękujemy za skorzystanie z naszej oficjalnej witryny wsparcia. Mamy nadzieję, że jesteś zadowolony z obsługi naszych specjalistów, otrzymałeś niezbędne wsparcie oraz odpowiedź na wszystkie Twoje pytania. Zachęcamy do wypełnienia mini ankiety w której możesz wyrazić swój pogląd oraz przekazać nam swoje sugestie.

Zachęcamy również do kontaktu z innymi użytkownikami urządzeń STORMjET, zarejestruj się, wypełnij formularz i opisz swój problem. Twoje zapytanie dotrze do innych użytkowników którzy chętnie podzielą się z Tobą swoją wiedzą oraz doświadczeniem.

problemy z ploterem? kliknij i dowiedz się więcej!