FAQ STORMjET – Via Color pomoc techniczna

Kontakt ze wsparciem STORMjET
FAQ Via Color Pomoc
Zgadnienia Techniczne

via color pomoc

Dowiedz się więcej na czym polega Via Color Pomoc, poznaj szerokie możliwości produktów STORMjET, skorzystaj z instrukcji, pobierz najnowsze sterowniki, profile kolorystyczne oraz video poradniki dostępne w pomocy online. Uzyskaj wsparcie, profesjonalną poradę lub serwis. Proszę postępuj zgodnie z instrukcją na stronie.

Co to jest program TeamViewer, czy muszę go mieć?

To jest program umożliwiający zdalne podłączenie do Twojego komputera i plotera w celach diagnostycznych w ramach wsparcia online. Oprogramowanie jest w pełni bezpieczne bez obawy możesz je pobrać i zainstalować, jest to niezbędne narzędzie które z pewnością się przyda.
pobierz i zainstaluj.

 
Ploter nie włącza się, co zrobić?
a) sprawdź czy jest prawidłowo podłączony do gniazdka sieci elektrycznej.
b) sprawdź lub wymień zasilacz UPS
c) wymień bezpiecznik znajdujący się przy głównym włączniku.
d) nie pomaga – zrób zgłoszenie serwisowe.
Ploter jest włączony, nie reaguje na zadania komputera.
a) zrestartuj komputer i ploter.
b) sprawdź czy sterownik jest poprawnie zainstalowany – Windows manager urządzeń instrukcja.
c) wymień kabel USB
d) nie pomaga – zrób zgłoszenie serwisowe.
Program RIP nie chce się uruchomić.
a) sprawdź czy klucz „dongle” jest podłączony do komputera USB.
b) upewnij się, że podłączony klucz świeci się na zielono – jeżeli nie to przełóż do innego gniazda USB. W przypadku braku reakcji zainstaluj sterowniki klucza.
c) wyłącz programy antywirus i firewall.
d) przywróć Windows do poprzedniej konfiguracji – instrukcja.
e) zainstaluj program ponownie.
Ploter nie wykrywa mediów.
a) wyczyść czujnik używając szmatki lub czyścika (bez płynu)
b) sprawdź, czy czujnik jest prawidłowo podłączony
c) upewnij się, że czujnik nie jest połamany lub odczepiony od karetki
d) nie pomaga, zrób zgłoszenie serwisowe.
Wydruk paskuje, co robić?
a) zrób test głowicy, upewnij się, że wszystkie dysze są drożne
b) wykonaj czyszczenie głowicy i ponownie zrób test
d) jeżeli nastąpiła poprawa, ale wciąż paskuje wykonuj procedurę czyszczenia do skutku
c) jeżeli głowica jest drożna zacznij druk
Czyszczenie głowicy nie pomaga.

a) sprawdź szczelność pomiędzy głowicą i captopem, głowica musi szczelnie przylegać do captopa.
b) jeżeli captop przylega szczelnie czyszczenie głowicy nie pomaga należy wymienić captop lub wykonać czynności wskazane poniżej.
a) wykonaj procedurę cap clean zobacz film.
b) upewnij się, że wężyki odpływowe są drożne – płyn oraz atrament powinien spływać do zbiornika resztek.
c) jeżeli płyn nie przepływa, wymień lub przetkaj wężyki.
d) sprawdź również, czy wężyki nie są dziurawe lub nieszczelne.
e) wężyki są drożne,a płyn nie płynie – wymień pompę.
f) jeżeli pompa działa, wężyki są drożne i płyn przepływa swobodnie do zbiornika a głowica dalej nie chce się wyczyścić wykonaj procedurę namaczania – w menu MEDIA wyjedź karetką w lewo, nalej płynu czyszczącego do cap-top, naciśnij przycisk BACK. Karetka wróci na miejsce – upewnij się że stacja czyszcząca jest prawidłowo zaparkowana i prawidłowo przylega do głowicy. Wyłącz ploter i pozostaw na 1-12 godzin.

 Głowica jest drożna, jednak wydruk dalej paskuje.

a) uruchom PHOTOPRINT i wykonaj kalibrację podawania mediów
b) wybierz inny profil
c) sprawdź jakość mediów zrób ten sam wydruk na innym podłożu
d) sprawdź poziom atramentu w zbiornikach i uzupełnij braki
e) sprawdź, czy w wężykach do głowicy są widoczne pęcherzyki powietrza
f) zaobserwuj, czy podczas druku głowica nie dotyka podłoża
g) w przypadku banera użyj palnika lub opalarki w celu pozbycia się włókien i resztek od strony ciętej krawędzi, resztki banera przyklejają się do głowicy i powodują paskowanie. Na teście często tego nie widać
h) usuń ewentualne zabrudzenia i włókna przyklejone do podstawy karetki

 Po uruchomieniu plotera w głowicy są pomieszane kolory.
a) wykonaj 2 mocne czyszczenia głowicy
b) uzupełnij poziom atramentu w zbiornikach, zawsze pozostawiaj atrament na takim samym poziomie dla wszystkich kolorów – unikniesz w przyszłości podobnych niedogodności.
Krople atramentu spadające na wydruk.
a) wymień filtry, usuń nieszczelności przewodów pomiędzy zbiornikami atramentu i głowicą.
b) wymień wycieraczkę głowicy
c) ustaw podczas druku funkcję COLOR BAR
d) sprawdź stan zużycia głowicy plotera – z czasem głowica traci swoje parametry i dochodzi do podobnego zjawiska.
Drukuję małe czcionki, jak poprawić precyzję wydruku?
a) obniż wysokość głowicy
b) ustaw najwyższą rozdzielczość
c) wybierz tryb druku z jednostronnym nakładaniem
d) zwolnij prędkość karetki
Na wydruku cienkie pionowe linie są podwójne.
a) wykonaj kalibrację BI-Direction
b) ustaw optymalną wysokość głowicy
c) wyczyść encoder suchą szmatką bezpyłową – delikatnie aby nie uszkodzić
Kolorystyka wydruku jest inna niż na monitorze.
Niestety uzyskanie wydruków w 100% takich samych kolorów jak na monitorze jest praktycznie niemożliwe. Można osiągnąć zbliżoną kolorystykę wykonując poniższe czynności:
a) wykonaj kalibrację monitora przy pomocy spectrofotometru
b) wykonaj indywidualną kalibrację plotera na każdym podłożu
c) zawsze używaj tych samych atramentów i podłoży
Wydruk ma inny rozmiar niż projekt.
a) sprawdź skalę, mm, cm czy pixele
b) upewnij się czy projekt nie zawiera białego tła lub białej ramki
c) w programie PHOTOPRINT uruchom opcję MEDIA OUTPUT COMPENSATION i wyskaluj prawidłowe proporcje wydruków (pamiętaj, że parametry mogą się zmieniać w zależności czy używasz/nie używasz nawijarki)
Ploter drukuje inne kolory niż poprzednio.
a) upewnij się że używasz tych samych ustawień co poprzednio
b) wybierz ten sam profil kolorystyczny
c) sprawdź czy ploter używa tego samego atramentu
d) zrób test głowicy i zobacz czy wszystkie sekcje głowic pracują prawidłowo i są drożne
e) upewnij się czy nie zostały pomieszane kolory w zbiornikach z atramentem.
 Ploter zaczyna paskować po jakimś czasie?
a) sprawdź temperaturę i wilgotność otoczenia. Prawidłowy zakres dla temperatur to: 18C – 24C oraz dla wilgotności 40%-80% – praca w innych warunkach powoduje zasychanie głowicy i paskowanie.
b) obniż temperatury grzałek na stole plotera –  nie przekraczaj 32C
c) wymień filtry na głowicy
d) sprawdź poziom atramentu w zbiornikach
e) upewnij się, że układ pomiędzy zbiornikiem a głowicą jest szczelny i nie ma wycieków lub pęcherzyków powietrza w przewodach.
f) wykonuj czyszczenie głowicy podczas druku /PAUSE/CLEANING/ENTER
 Karetka zaczepia o media.
a) zakładaj klamry prowadzące media pod głowicą
b) unieś karetkę
c) jeżeli media podnoszą się na stole zmień na innego producenta
d) zwiększ podsys na stole
 Folia podnosi się podczas druku.

a) zmniejsz temperatury na stole grzewczym plotera
b) popraw nałożenie mediów
c) ustaw prawidłowo nawijarkę i zamocuj równo folię
d) przechowuj folie i inne media w pomieszczeniu o warunkach zbliżonych do pracy plotera.  Duża różnica temperatur i wilgotności pomiędzy pomieszczeniem a warunkami zewnętrznymi jest niezalecana, wymagane jest aby folia przed drukiem odstała w pomieszczeniu co najmniej 24-48 godz. Folia One Way Vision powinna być dodatkowo przechowywana w worku.

Widoczne ślady rolek prowadzących na folii.

a) dostosuj warunki pracy i przechowywania mediów do zgodnych z zaleceniami producenta – efekt szczególnie widoczny na foliach z powodu dwu warstwowej struktury (papier+folia) papier absorbuje wodę z powietrza jak gąbka, zaburzając spójność materiału co w efekcie może wywołać podobne zjawiska.
b) zmień folię lub rodzaj folii na innego producenta

Ploter przestaje drukować – komunikat CHECK USB CABLE.
a) sprawdź czy kabel jest prawidłowo podłączony do plotera i komputera
b) wymień kabel USB (najlepiej na krótki i wysokiej jakości z filtrem)
c) sprawdź ustawienia WINDOWS
d) zmień w Windows ustawienia oszczędzania energii (wyłącz usypianie komputera i wyłączanie dysków)
e) wyłącz programy antywirusowe i firewall
f) wyeliminuj spadki napięcia w sieci elektrycznej, zastosuj stabilizator lub UPS.
g) przeinstaluj system WINDOWS lub wymień komputer
Karetka jedzie w lewo do końca i uderza w hamulec.
a) wyczyść encoder.
b) wyczyść czujnik encodera.
c) wymień enkoder lub czujnik.
d) przepnij lub wymień kabel USB.
e) przeinstaluj sterowniki USB WINDOWS w komputerze.
Wyświetlacz LCD nic nie pokazuje lub jest nie czytelny.
a) kabel jest zbyt luźno przyłączony, przepnij wtyczkę lub wymień kabel
c) ustaw kontrast wyświetlacza w menu plotera
d) uszkodzony wyświetlacz LCD – wymień
 Brak odpowiedzi na moje pytanie co robić? 
Zachęcamy do szybkiego kontaktu z naszym działem obsługi klienta. Nie trać czasu skorzystaj z naszego narzędzia do bezpośredniego kontaktu.
Uruchom czat z konsultantem >

Dziękujemy za skorzystanie z naszej oficjalnej witryny wsparcia. Mamy nadzieję, że jesteś zadowolony z obsługi naszych specjalistów, otrzymałeś niezbędne wsparcie oraz odpowiedź na wszystkie Twoje pytania. Zachęcamy do wypełnienia mini ankiety w której możesz wyrazić swój pogląd oraz przekazać nam swoje sugestie.

Zachęcamy również do kontaktu z innymi użytkownikami urządzeń STORMjET, zarejestruj się, wypełnij formularz i opisz swój problem. Twoje zapytanie dotrze do innych użytkowników którzy chętnie podzielą się z Tobą swoją wiedzą oraz doświadczeniem.